Om foreningen

OM VÆVEKREDSEN

Vævekredsen blev stiftet i 1986 som en vævekreds. Igennem årene har interessen udvidet sig, så formålet i dag er at fremme og udvikle vævning, strik og beslægtede tekstile håndværk.

Formålet opnås gennem det praktiske arbejde med håndværket og gennem kurser, workshops og foredrag. Vi vil søge inspiration og viden om fagene gennem interessegrupper og medlemsmøder, hvor vi deler erfaringer og inspirerer hinanden.

Kredsen har lokaler i Ringe. Du finder os i foreningskælderen på Floravej 17, 5750 Ringe. Vejbeskrivelse ligger på forsiden her eller kan sendes ved henvendelse til info@fynsvt.fora.dk

Det koster 275 kr. om året at være medlem fra 2024. Indmeldelse foregår via vores hjemmeside. Se under ”Kurser”.

Som medlem har du adgang til vores lokaler alle dage. Du har mulighed for at låne bøger fra vores omfattende bibliotek og redskaber til vævning ex. kamme. Du kan bruge dekaterings karret til efterbehandling af stof vævet i uld.

Der er mulighed for at mødes i forskellige faglige interessegrupper.  Interessegrupperne mødes ca. 8 gange om året og du kan deltage i en eller flere efter ønske. Det er gratis for medlemmerne at deltage i interessegrupperne. I Skaftevævsgruppen kan man for 150 kr. om måneden leje en af foreningens væve, der står i Ringe.

Du kan læse mere om foreningen her på hjemmesiden og på facebook.com under Fyns Væve- og Textilkreds.

Fyns Væve- og Textilkreds
Floravej 17